Friday, March 6, 2009

Upcoming present-to-get...

Birthday aku belum sampai lagi..bulan depan..tapi aku dah ada benda apa yg aku nak mintak dari Mr.Hubby..hehehehe..apa hal lah aku ni,semenjak dua menjak ni,asyik meminta je..alahhh bukan aku mintak intan berlian pun,bukan mintak BMW 5 series pun..MyVi pun aku tak mintak..cuma aku berdialog seperti ni je:(secara halus tuuu)

Aku : Kesian follower blog i Syg,dah lama i tak update blog tu..hari2 diorg bukak takde apa2..
Mr.Hubby: Abis,naper u tak update??dah tau ada follower???
Aku: I bukan tak nak update,tapi kalo hari2 text aje,nanti orang boring pulak..Lainlah kalo ada gambar..
Mr.Hubby: Laaaa..habis tu ambik lah gambar..
Aku: Gambar apa i nak ambik??Lainlah kalo i bawak camera kehulu ke hilir,so,apa2 yg i buat i snap a picture..makan kat warung ke,gambar jalan2 ke,apa2 je lah..
Mr.Hubby: Kan camera ada..pegilah charge battery tu..
Aku: Syg...camera kita tu kan ke bulky sikit,i nak letak dalam handbag pun tak muat..tak handy lah..nk harapkan camera phone,lagi hampeh..blur,gambar pecah2..
Mr.Hubby: ***diam***
Aku: Syg,apa kata birthday i kali ni u bagi camera..i nak compact yg nipis tu,senang nk bawak mana2..gi kenduri kawan2 lih la i tangkap gambar..kalo tak asyik numpang camera orang je..hehhehee (tetiba leher aku jadi panjang sbb nk menggeliat2 gitu)
Mr.Hubby: **smile** Oooo..nak camera...boleh gak..nanti kita pi tgk yek..U nak yg nipis yek,betul gak camera kita tu bulky sikit kan..
Aku: (agaknya aku solat Isya' awal kot malam ni,tu yg termakbul tu..hahaha) 

So,last 2 days kebetulan kitorang pi Pertama Compleks,tetiba aje on our way back,Mr.Hubby laju je masuk kedai camera,aku lak buat2 tanya.."eh,nak gi mana tu?" (psikologi tuu)..

Aku dgn rendah hati & tawadhuk nye berkata,"alahh syg,beli yg murah2 je..i tak kisah..asalkan nipis & gambar cantik sikit udah ler"..tapi tangan aku dengan secara refleknya dah pun memegang erat sebijik camera Olympus limited edition,pink kaler....


Yaaahoooooo...tak sabar nak ada camera ni...walaupun dah bargain & we agree with the price,tapi sebab birthday aku belum waktunya lagi,Mr.Hubby cakap,"tunggu dulu"...alahai.... tapi takpe lah...dia nak belikan pun dah bagus...kwang kwang kwang...

2 comments:

cza said...

he he..pandai la ujie karang story..akhirnya, setelah 2 bulan lebih baru kau updet...selalu menjengah nak bc ur coretan.

Hanum said...

pinkk... i like!!...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin