Friday, November 21, 2008

Hi everyone...

I'm sorry for being in such a veryyyy long silence my dear friends...I'm not blaming on time nor the situation,memang aku tak disiplin sikit pasal2 blogging ni..ish,susah betul lah nak be on the track all the time..ya ampuuuunnnnn...

So,coming back here..there were so many things to share..but as usual,it's all gone in a second..Don't worry,i'll let my fingers dancing freely on this keyboard so that i can deliver whatever is coming to my head..

First of all,aku nak citer pasal tudung Munawwarah..I've been saying a lot about it in my Facebook,thus bringing up a little if not much,sort of curiosity among some of my dear friends..ahaa..i did mention about Ariani too,do I?okay..let me brief...chewaahhhh..

Tudung Munawwarah ni dijual hanya di Butik Sri Munawwarah shj,yakni (boombastic word gitu) di Taman Tun Dr.Ismail,located di Jln/Pesiaran Zaaba if i'm not mistaken..They have a variety of shape (colour of course) & the price is depends on the shape jugaklah..Now,naper aku suka sgt tudung ni despite of its 'unreasonable' price tu??

  1. No need to iron.

  2. Cantik & terletak elok aje pada muka.

  3. Don't have to lilit2 sgt kat kepala.

  4. Exclusive image.

  5. Sebab org lain ada,aku pun nak lah jugak...hehehehe

One thing to remember,barang mahal (bagi aku yg sengkek ni) sure penjagaan nya juga leceh sikit..Korang kena gantung macam ni...Make sure jgn sesekali sepit kat bahagian depan awning tu..nanti kerepot, daripada muka korang cantik2 terletak terus jadi takde tempat nak letak..


For the tudung with Thai Silk awning like this,make sure you bring it for a dry clean (1st time aje)..reasonnya: Nak matikan kaler dia supaya tak luntur & tak hilang shining nya..(ni akak kat Munawwarah tu lah yg citer). So,sbb dah keluarkan duit byk2,aku ngikut aje.. (Bear in mind ye kawan2,bila aku kata 'mahal' bukan niat dihati nak menunjuk2,tetapi bagi aku memang sebenornya rege tudung tu mahal..ye lah aku ni kan tak berkarier,so takde gaji tetap melainkan duit pasar yg laki aku tinggalkan yg mana telah dipecah amanahkan oleh aku...tapi nak buat camne,memang sifat aku ni 'biar papa asal bergaya..) hahahahahaha...sedor diri jugak ye...

Tudung Ariani pun sama..dulu it was cheaper than Munawwarah,but now i might say,it's quite more or less the same..(eksyen ler tu bila dah ada demand..)But somehow,I would prefer Munawwarah lagik because of its quality..cara jahit nya lebih kemas dah cara pengendalian bisnes depa tuh lebih profesional..maklumlah,DYMM Permaisuri Agung pon customer dia...mestilah nak kena jaga quality kan..The size at Munawwarah is standard,S means S, M means M whereas kat Ariani you have to try each piece & everytime you pick the tudung even though dah terlekat size nya kat situ..because sometimes S doesn't measured like S..ada yg terlonggar ada yang terketat..suka hati mak bapak dia aje nak jahit camne...

Haaaa lagi satu..we won't know when the new stocks is coming in..so,before you reach the shop,make sure you call first..takut2 ada dua tiga helai je kat kedai kan,buang karen aje..bear in mind again,org beli tudung Munawwarah & Ariani sekrg acted like buying hot fried banana..(beli goreng pisang panas hehehe)..which made me wonder,banyaknye duit diorg ni...jeles betul aku..Munawwarah is opened by 9.30 every weekdays except for Friday,11am..but don't be surprised,there is always a crowd of 20 (average) already waiting in front of the shop since 8.30 or 9am everyday.. and by 3 pm,the stocks are normally gone...

Feel free to ask anything...I put up my picture wearing the tudung here just to make you envy..and my collection...hahahaha..



Jangan mareeee...

3 comments:

Anonymous said...

ujie...jeles nya aku tgk koleksi mu ni...bakpo mu tak bgtau harga tudung2 tu..sj buat aku ni tertanya-tanya tau. aku jarang turun kl, kalu turun pun atas urusan lain, tak sempat la nak jalan2 shopping. nanti mu update lg ya. aku suka baca blog mu ni..n lagi satu..mu letak chatbox kat blog deh..so that aku senang nak tinggal message, biar mu rajin sket update blog ni. keep it up my dear chujie!!

Hanum said...

meh aku bitau... aku beli kat munawarrah taman tun tu.... 100 hengget!! tu yg saiz S maa.... yg saiz M panjang sket terus jadi 120-130... sengat thak hengatt!! but i like!! tak yah pakai serkup, rambut gatal aku nih tak terkuar pun.

Madiera said...

cantiknya tudung tu...ala2 ekin mawi nyer tudung....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin