Saturday, March 20, 2010

::Ox Tail yang sedap::

Halluuuuuuuuuuuuuuu....

Hari ni, breakfast macam biasa.. @Level 13 dengan Mr.Hubby. Menu for today?? Saya tersangattttt lah gumbira bila nampak ada Baked Potatoes on the serving table. Saya adalah peminat setia kentang sejak kecil lagi. Apa-apa sahaja yang ber'base' kan kentang..saya suka. Tak kiralah utk menu sarapan, lunch, dinner ataupun sbg dessert. Selagi ia dari kentang....perut saya boleh jadi lapar time2 tu jugak..

Lepas jumpa dgn sorang client yg dtg ke hotel utk ambik gold, kami terus naik ke bilik. Mr.Hubby ajak saya ke Restoran Nasi Padang, kat tepi laut katanya. Teringin benar dia nak bawak saya ke sana, tp perut ni dh kenyang. Kat luar pulak panas giler..Habis camno?? 

Naik ke bilik, teringat pulak saya pada menu room service, yg nampak macam gempak je.. Walaupun gambarnya takde dlm menu tu, tp description tu menggiurkan mengecurkan air liur. 

Ox Tail Assam Pedas
(Hyatt Regency Kinabalu's famous signature dish)
Oxtail braised in spicy sour gravy and served with steamed rice & pickled vegetables


Lagipun, ramai kawan saya cakap..
Ox Tail assam pedas ni favorite Tun Dr.Mahathir setiap kali dtg Hyatt!!

Urmmmm...tak syak lagi.
Memang sedap.
Pekat.
Pedas.
Masam::Manis::Masin
semua cukup!

So, whenever you are here,
don't forget to try this Assam Pedas ye!

You wont regret!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin