Wednesday, May 6, 2009

It's 6th May again...



6th May come again..and today is the 11th year I met Mr.Hubby..oopssss he met me..because he was the one who saw me first kan..And being today, I am so grateful that our love is still strong and we feel like we just met yesterday!!! Sometimes it seems years when we realized we really know each other.. 

Looking at him sleeping (ganti tido sbb bangun awal pi ofis pagi tadi..) over there, me feel like telling you the story of how we met..Until now,I'm still amazed with Allah's plan (the most superb planner) called 'jodoh'..in our case..two totally strangers become one loving couple!

11 years ago, it was a tense day for me..sebab aku takleh jawab soklan exam hari tu..Sepatutnya exam dh abis semua org suka kan..tp biasa lah aku,takleh jawab mcm selalunya.. That was when I studied in PPP/ITM (NCUK program yg kononnya preparation nk ke UK ler tuuuu tp terbantut dek kerana economic turmoil that year..). So,mlm after Maghrib aku ajak Aza pi Giant,dekat je dgn hostel kitorg kat Sek.18 ni..jalan kaki je..saje lah nk tenang2kan pikiran..lepak2..

We were at the first floor,kat area buku2 (kalo dh student tu kan..) bila aku nampak 2 org mamat ni asyik jeling2 kat kitorg..perasan ke aku time tu..alahhhh masa bujang kan,bila org laki tgk sikit dah tersipu2,bangga pun ada..kah kah kah..Cuba kalo sekrg depa wat gitu,mau nak aku gi cucuk mata diorg.. Tak kuasa Mak!! Aku cakap kat Aza pasal mamat 2 ekor tu..Pastu kitorg mcm elak2 lah sikit,takut pun ada..Sekali tetiba..jeng jeng jeng...(slot cerekarama dah nak start..):

Mr.Hubby : Assalamualaikum..
Aku : Waalaikumsalam.. (nak tanya jalan ke budak ni dlm Giant ni)
Mr.Hubby : I nak sangat kenal dgn U..(sambil hulur bunga merah). Dalam tu ada phone no. I,jgn lupa call I ye..(korang dgr tu.."nak sgt", ish bangga aku..desperate betul dia nk kenal aku..heheheh)

Pastu dia terus blah..jumpa mamat 2 org yg dr tadi asyik ikut kitorg tu..chetttttt member dia ropanye..Dan aku,speechless tak tahu nk kata apa,diam je,mengangguk pun tidak..malu pun ada sebab adalah 2-3 org lain kat situ duk tgk 'shooting' tu..Dalam pikiran aku time tu.."mana la dtg jantan ni,tetiba je muncul..rasa2nya sembahyang tadi takde pulak aku minta doa minta dipertemukan dgn Prince Charming ke.."

Si Aza pulak..gila2 gelakkan aku..sampai keluar airmata..Cisssss sungguh tak memberangsangkan...Since we have nothing to buy,Aza ajak aku balik..tp aku kata, tunggulah dulu.takut mamat tu ada lagi kat bawah...So,masa turun tangga,aku suruh Aza intai2 dulu..Eh eh! lupa lak nk citer part best..

Just a few minutes after me holding the flower, aku dgn intonasi membebel, "haaa dahlah bagi bunga beli kat Giant, ada lagi ni tag RM2.50..karang tak pasal2 aku kena bayar masa nk kuar kang"... Tup tup, menjelma lagi si Putera Katak ni kat belakang aku.."haa ni resit bunga tu..kang tak pasal2 pulak U kena bayar".... Adussssssss sekali lagi malu nye aku...Mamat ni manusia ke halimunan ahhh??

So,kami pun dah nk balik after confirm depa bertiga tu dah takde kat Giant tu. Sekali bila melangkah aje keluar dr entrance, lagi sekali dgr org bagi salam...Alamakkkkkkk...eee rimas lah aku...

Mr. Hubby : Err sorry lah..tapi I terfikir plak..I don't think U akan call I, ye lah logiknya takkan ladies yg nak call kan..So,I ingat nak belanja U minum..dekat2 sini je..
Me : Ehh, takpe lah.. Nanti I call..
Mr. Hubby : No, I tak rasa U'll call.. please lah..kejap je pun.. Just nk borak2..

Banyak kali aku tolak, banyak tu jugak dia ajak..Ishhhh, kot ye pun suka kat aku, cover2 lah skit..hahahaha..( sure bengang laki aku ni kalo dia tahu aku dgn honest nye berciter kat korang).. Nasib baik aku tetiba dapat idea nk tolak..

Me : Sorry lah,actually esok I ada exam..last paper.. Study pun tak abis lagi.. Kalo tak, sure I ok je.. (padahal exam dah abis ponnnn)
Mr. Hubby : Ooo ye ke..ermm takpe lah kalau camtu.. I taknak kacau U study U plak.. 

................ lega..............................tp dia sambung lagi..

Mr. Hubby : so,esok I ambik U after your exam ye.. Around 4-4.30 ok??
Ishhh,tak nak kalah lah mamat ni..Aku dh tak tahu nk kata apa,terus je aku agree.. Then kitorg balik.. Phewwwwwwhhh..

Esoknya, aku mcm takut gak nk pi..Yelah, entah2 depa tu sindiket jual perempuan ke..lain macam benor aku nengok ehh.. Tapi, my housemates suruh pegi. Tak baik mungkir janji, kata diorg.. (tang ni aku sebenarnya nk berterima kasih kat korang..kalo tak,tak jumpa lah aku dgn laki aku ni..because if I didn't see him that day, it's all gone.. The next day,aku dah abis belajar kat PPP, balik kampung..and he doesn't know where to find me..kan..No tepon yg dia bagi tu pun aku dah buang..hehehe).. So,aku pun keluar dgn dia that day.. Dia bawak sorang kawan, aku pulak bawak 2 org..Mama Ullya & Mak Ultraman..and that was the beginning of our loving chapters... 4 years after that, we married!!!

I LOVED HIM..I'M STILL LOVING HIM..and will always be..insyaallah..

3 comments:

Hanum said...

sgt comel... hahaa... dan sgt berani laki ko!! bravoo!! :D

Anonymous said...

nasib baik aku teman mung dating kang, kalu idak molopas ko!kekekkeke
-mama ullya

Call sekarang untuk IMEJ BARU anda! said...

Num..masa dia nok bunga tu,menggeletar jugak la tangan dia..wakakakakaka...

Ye lah Ra,terima kaseh deh!!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin