Friday, July 17, 2009

Short & Brief..part 2

5.
Lepas saya discharge from the hospital,
2 malam saya tak dapat tidur.
Mr.Hubby kat sebelah duk krohh krohh, tapi mata saya
tetap tak boleh pejam.
Macam mana nak tidur bila bahu saya sakit yg amat,
kepala saya bagai nak pecah..
bergilir2 kejap di kiri,kejap lagi di kanan..
Berkali-kali saya tampal koyok, bertempek2 kat bahu,kat tengkuk..
Cool Fever pun saya tampal di dahi,tp yang hairan saya tak demam..
I just knew it that I don't have any fever.
Saya check temperature, ya,memang saya tak demam.
Tapi kepala saya panas lain macam..
Macam api..
Bangun pagi sesudah malam ke-2 saya tak boleh tidur,
saya cakap dekat Mr.Hubby,
"You jangan marah I sakit ye..I tahu I selalu sakit, especially now when there's so much
thing for you to think about..(pasal bisnes Ayah)"
"Can you please bring me to Darul Syifa'?"
Mr.Hubby tercengang2.."kenapa sayang?You rasa lain macam ke?"
I just nodded. "Bawak I pagi ni jugak".

6.
Memang kami sampai di Darul Syifa' Bangi awal pagi tu.
Saya terus ambil air Gau Tasnim botol paling besar.
Saya tak ingat apa nama ustaz yg rawat saya pagi tu, saya terlampau teruja
nak bercerita.
Saya cerita segala2nya dari A ke Z.
Start dari mimpi2 saya sebelum saya demam,
kemudian 'rasa' saya sewaktu demam..
(sewaktu saya minta Al-Quran dari Mak hari tu, saya memang 'terasa'
ada sesuatu di luar rumah! Susah utk saya terangkan..)
Saya ceritakan pada Ustaz yang saya memang sentiasa pasang CD Ruqyah di rumah,
Ayat Qursi sentiasa saya baca,
4 ayat terakhir surah Al-Hasyar,
7 ayat penyelamat dari segala bencana (pesan ibu saya),
Ustaz tu kata, "ada gangguan"
Langsung dia rawat saya, dan dia tambah satu ayat untuk saya baca,
Untuk sakit kepala, ayat 19 Surah Al-Waqiah..
Umumnya, Darul Syifa' takkan dedahkan 'apa gangguannya' & 'siapa pengganggunya'..
dan saya pun taknak menuduh..
Air Gau Tasnim itu untuk saya minum dan mandi..

7.
After Darul Syifa', we went to Ani Sup Utara..
sempat lagi saya makan Nasi dgn Sup Tulang dgn telur asin..perrghhh..
We went back home after that, before heading to Klang..office Ayah..
(for another problems to tackle..haiiii)
Ayah ada juga sedikit kebolehan pemberian Allah untuk mengubat penyakit2
seperti ini..Dulupun Ayah selalu tolong saya sewaktu saya 'terkena'..
(ahhh itu masa lampau, syukur Alhamdulillah saya dah sembuh sepenuhnya)
Petang itu menyaksikan saya & Ayah berhempas pulas melawan si syaitan..
Terima kasih Ya Allah di atas pertolongan yang Engkau berikan
sehinggakan tanpa saya sedari,saya pun boleh mengeluarkannya..
Semuanya kudrat & iradat Tuhan..
Saya hanya media nya sahaja..
Sekuat-kuat zikrullah saya laungkan!!
Hanya Tuhan sahaja yang tahu sakit & panas di kepala saya..
daripada pukul 3 petang hinggalah ke Maghrib, barulah lega sikit..
Itupun setelah berbesen-besen ais dituamkan di kepala saya..
Mata saya dah bengkak sebengkaknya dek menahan kesakitan yg amat!

8.
Malam tu kami tidur di rumah kakak ipar saya di Kota Kemuning.
Dekat sikit dengan Ayah, in case jadi apa2 pada saya.
Malam tu saya tidur berpelukkan lengan Mr.Hubby.
Saya perlukan sokongannya!
Dan dialah Wira saya, dialah cinta hati saya,
menjaga saya bagai menatang minyak yang penuh..
sakit saya terasa ringan sekali bila dia ada disisi..
Bangun pagi esoknya, mata saya bengkak lagi..suara saya tak keluar..
Dek kerana terlampau panas dalam kepala saya,
saya selsema & batuk juga..
Sekali saya batuk,terasa bagai batu menghempas kepala yg mmg dah sakit..
Aduhhhhaiii..
Pagi tu,saya berpesan pada Mr.Hubby..
"Sayang...dengar ye..Ada orang yang tak suka tengok kita happy."
"Dia akan buat macam2 sebab nak tengok rumahtangga kita berkecai."
"Tapi,we have to be strong.Our love will save us."
"I have a strong feeling that 'she' can't take us away.."
"Banyakkan istighfar bila you rasa nak marah kat I, I'll do the same"
Saya pegang tangan dia,sambil kata..
"Dengan izin Allah, till death do us part"
Mr.Hubby hanya mengangguk & memeluk saya erat.
..and I feel LOVE..

9.
Tengahari tu,sakit kepala yg terlampau tu menyerang saya lagi.
Kuat betul.
Saya minta dihantar pada Ayah. Tak larat saya nak lawan sorang2
dalam keadaan sakit macamni.
Ayah kata dia akan ikut kami balik ke Salak Tinggi,
"ada benda kat rumah"
Perjalanan dari Kota Kemuning ke Klang tengahari tu paling jauh saya rasakan.
Jauh & menyiksakan..
Saya menangis kesakitan dalam kereta. Unbearable!
Ingin sekali saya ucapkan pada Mr Hubby supaya call Mummy & semua
adik beradik saya..Mungkin ini kali terakhir saya dapat jumpa mereka!
Namun, kewarasan sempat datang.
Itulah sebenarnya yang si syaitan mahukan..Mengalah!
Dan saya cepat cepat istighfar & teruskan zikir mohon pertolongan Allah.
Saya akan tahan & lawan juga..seperit manapun,dan saya tahu,
Tiada kuasa dapat menandingi kuasa Allah ya Rabbi.
Masuk je Ayah dalam kereta, saya terus tertidur di ribaannya.
Dia terus rawat saya hingga saya rasa kurang sikit sakitnya.
Lega..

10.
Sampai di rumah, Ayah katakan ada sesuatu di pagar..
Saya tak hairan, memang itu yang saya rasakan.
Cuma saya rasa lebih banyak di pintu kecil sebelah dusun..
Saya hanya terbaring lesu dibilik Mak.
Mr.Hubby kerja pukul 5.30 ptg tu, dengan berat hati..
Sempat juga kami menangis bersama, berikrar akan lawan sama2..
Saya yakinkan dia yang saya dah ok..supaya dia dapat kerja tanpa risau.
Tak lama pun, pkl 11 malam dia balik..Cuma,hati mana yg tak bimbang..
Petang, Akak & Abang datang melawat.
Suratan atau kebetulan, saya mimpikan mereka.
Ada pesanan untuk mereka berdua, dan pesanan itu sama dengan apa
yang telah saya pesan pada Mr.Hubby..
Ternyata, musuh kami sama ye!!
'Dia' juga amat iri dengan keakraban kami..
Biarlah Kak...dia takkan tenang..

terpaksa publish dulu,angin senggugut dah dtg daaaa..
till next entry..

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin