Tuesday, June 2, 2009

Ayam Goreng Berempah..

Blend:
:: Bawang merah
:: Bawang putih
:: Serai
:: Jintan manis & jintan putih
:: Ketumbar
:: Halia
:: Lengkuas
:: Serbuk cili
:: Daun pandan
:: Sedikit daun kari
:: Garam

Blend je semua bahan2 tu sekaligus. Perap ayam dalam half an hour to 1 hour. Goreng. Angkat sekali serdak-serdak dia, jgn biar serdak tu hangus. Serdak tu lah nanti yg orang duk berebut. Hehehe..

3 comments:

Zawiyah said...

ye ye..chujie dah taruk resepi. tq
daun pandan pun diblend sama?? tak pernah kujumpa resepi ini. tp nanti aku nak try nti.

chujie said...

hehehe..memang mu tak pernah jumpa,sebab resepi ni aku reka sendiri..selalu aku try apa2 yg ada di dapur,selagi dok mabuk..kah kah kah..try lah..pastu kalu mung nok alter2,dipersilakan..

Zawiyah said...

caya la mu ni ujie. siap wat ujikaji lg mabuk ke dok.best best. nti aku try

Cheeky Quotes

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin